حفظ قلمرو هوایی و شناسایی از وظایف نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس گفت: حفظ قلمرو هوایی و شناسایی از جمله وظایف نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان سیاوش مشیری از پیشکسوتان نیروی هوایی با اشاره به حضور پرقدرت خلبانان در عملیات های بزرگ دفاع مقدس همچون فتح المبین و بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: من به همراه سایر همرزمان خود در دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس با هواپیمای اف 4 و فانتوم حضور داشتم.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: پشتیبانی از نیروها در عملیات های مختلف، جداسازی منطقه نبرد، حفظ قلمرو هوایی در مقابل پاتک دشمن به طوری که مانع اقدام هواپیماهای دشمن شویم از جمله وظایف نیروی هوایی در جنگ تحمیلی بود.

امیر مشیری اظهار داشت: در زمینه جداسازی منطقه نبرد تا آنجا پیشروی می شد که نیروهای دشمن را به حد گردان محدود می کردیم و از سوی دیگر شناسایی و عکسبرداری از مناطق عملیاتی و جمع آوری اطلاعات و جابجایی نیرو ها از دیگر وظایفی بود که نیروی هوایی برعهده داشت.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی تصریح کرد: ده روز قبل از آغاز عملیات فتح المبین در 21 اسفند ماه پروازهای ما به منظور جداسازی منطقه نبرد آغاز شد و از آنجا که فاصله ای میان این عملیات و بیت المقدس نبود پروازها ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت:  درعملیات فتح المبین شب 29 اسفند سال 60 در حین پرواز درارتفاع  42 هزارپایی هواپیمای ما مورد تهاجم یک موشک قرار گرفت که با توفیق و عنایت خداوند متعال با همکاری  خلبان کریمی توانستیم هواپیما را که آسیب زیادی دیده بود  در پایگاه همدان به زمین بنشانیم.

امیر مشیری گفت:  در عملیات فتح المبین پروازهای زیادی داشتیم  که در نهایت به عملیات بیت المقدس ختم شد و نیروها برای عملیات بیت المقدس دیگر سر از پا نمی شناختند و پرشور در این عملیات مشارکت داشتیم.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی به هواپیماهای دشمن آسیب جدی می زدیم و آنها را منهدم می کردیم گاها برخی از خلبانان نیروی هوایی در حین عملیات دچار سانحه می شدند و عده ای به شهادت رسیده و خلبانانی نیز اسیر می شدند که در مجموع خاطرات تلخ و شیرینی از دوران دفاع مقدس برای ما به یادگار گذاشته شده است .
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا